Öppet hus

Idag gick jag och Pelle på öppet hus nere på hundskolan. Dit får man komma om man någon gng har gått kurs hos dem och då får man träna, fika eller prata hund med andra nördar. Det var ganska många hundar både ute och inne, men Pelle klarade det galant! Vi började med att tränalite utomhus, främst på att fokusera på mig och inte på de andra hundarna occh sen körde vi ocså lite fot-träning.

Efter en stund blev det kallt så då gick vi in till stugan. Pelle blev helt klart en favorit och ett roligt samtalsämne. Många tyckte att han var stor och väldigt vacker och graciös, flera undrade om pälsen och om hans färg. Det var roligt, Pelle skötte sig jättebra, han blev inte alltför stressad av de andra hundarna. Han satt snällt vid min sida och tittade nyfiket på dem. Mot slutet fick han busa lite med två fina schäfrar, de verkade uppskatta Pelle lika mycket som han uppskattade dem, vilket är ovanligt.

Det här kommer vi fortsätta med, mycket för att det är så trevligt men också för att han ska lugna ner sig lite runt andra hundar. I sommar ska vi ju på läger där vi kommer att bo i samma rum som en annan hund+ägare och då är det bra om Pelle kan vara lite lugnare också.



För någon dag sedan blev jag också medlem i Göteborgs hundungdom och GMBK (göteborg - mölndals brukshundklubb). Och idag kom deras kursutbud ut på hemsidan, men vad besviken jag blev. Det enda som fanns var antingen valpkurs eller lydnadskurs för de som inte har gått valpkurs, eller tävlingslydnad men då måste man ha blivit godkänd i en lydnadstävling för att kunna vara med. Blää. Förväntas man lära sig momenten själv då eller, jovisst det går ju. Men det tar så mycket längre tid och det är inte alls lika roligt.
Hundungdomens kurser har inte kommit ut än.

Annars tror jag att det är en bra och seriös klubb.
Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0