Söndag:

Hej!
Idag har jag och Pelle varit på utflykt. Vi träffade Livia och hennes hund Saffie. Vi tog en promenad i 1,5 timmar och sen fick hundarna springa leka lösa på en fotbollsplan.


Påväg mot nya äventyr...

Pelle och Saffie går jättebra ihop, Saffie är en ganska bestämd dam. Hon tycker inte att Pelle är världens roligaste men hon accepterar honom och hans försök till uppmärksamhet. Om han blir för på säger hon såklart till och det är ju jättebra. Så att Pelle blir lite uppfostrad iallafall, efter ett tag ser man han blir lite mer försiktig mot henne.



Saffie leker hellre med tennisbollen än med Pelle, hur rolig Pelle än försöker vara. Fast jag tycker det är ganska bra. Saffie är en perfekt störning i inkallningsträningen, en hund, fast inte en så rolig hund.







Efter promenaden gick vi in till henne och fikade, Pelle har lite svårt att lugna ner sig i nya miljöer, men efter ett tag la han sig ner bredvid mig. Det var skönt att bara kunna släppa honom eftersom alla i familjen är hundvana. De flesta vi känner och som vi ibland tar med Pelle till är antingen hundrädda eller allergiska, då måste man ha koll på honom hela tiden.



En lyckad hundutflykt helt enkelt!




Finingen!

Nu ska jag göra levergodis!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0