Tisdag.

Idag har jag, mamma och Pelle gått en härlig långpromenad runt Sisjön. Pelle var såå duktig!
Först hade vi honom i långlinan. Pelle var så duktig och det var nästan inga människor eller hundar ute (vardag+sen eftermiddag+kallt+blåst= inte mycket folk:D) så efter en stund släppte vi honom så att han fick springa runt lös.

Det var jättemysigt, och Pelle var grym! Jag trodde att han skulle stressa upp sig över att vi var två eftersom vi nästan alldrig går två på promenaderna, men han var helt cool med det och sprang glatt mellan oss. 

När vi mötte löpare eller "gåare" gav jag honom godis samtidigt så att han senare ska skvallra. En gång kom det en så löpare gick jag upp lite från stigen för att ge Pelle en godis,men då sprang löparen också upp från stigen så att Pelle snubblade in i henne. Det var som att han inte såg henne, som att hon var som en trädstam eller något för han brydde sig inte alls.

Sen träffade vi också en väldigt fin goldentjej. Hon var också lös och båda hundarna fick springa runt och nosa på varandra en stund. Som vanligt var tiken inte så leksugen som Pelle, men de hade nog ganska kul ändå.

Stigarna var ganska isiga på sina ställen men allihopa klarade sig oskadda ändå :).

Några bilder får sammanfatta dagen ytterligare!



















Ännu en lyckad hundutflykt!♥
Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0