Uppgift

Pelle och jag har fått en rolig uppgift.

Igår träffade jag vår granne och deras hund, det är en treårig mellanpudel hane. Lunar. Pelle och Lunar hälsade på varandra och de verkar tycka riktigt bra om varandra. Eftersom Lunars matte är gravid får inte Lunar så mycket aktivering som han skulle behöva. Så jag och Pelle erbjöd oss att ta med Lunar på någon av våra promenader.

Imorse gick jag då först en härlig promenad med Pelle över berget, han fick springa lös och trötta ut sig lite. Sen gick jag upp och hämtade Lunar och tog en till promenad med båda hundarna. Det gick väldigt bra, det är en konst att klara två koppel och två glada hundar samtidigt, men jag tyckte att jag klarade det ganska smidigt ändå :) Pelle drog lite men jag tror han vänjer sig snart. Det är ju väldigt bra träning ör honom också!

Det är kul att kunna hjälpa till, och jag tror att Pelle och Lunar kommer att bli bra kompisar!
Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0