Hej!

I förrgår var jag ju alltså på klubben och fick hjälp med massa saker. När jag kom dit då gick jag och instruktören en promenad runt klubben, i skogen. Hundarna fick springa lösa och vi pratade, mysigt :) Pelle och hennes tollare kom bra överens även omm tollaren tröttnade på Pelle ibland.

När vi kom tillbaka  började vi träna. Vi körde igenom alla momenten var för sig och Instruktören kollade hur vi gjorde och gav mig MASSOR med bra tips.

I linförigheten ska jag bli roligare, innan hade Pelle varit lite trög och tröttnade efter bara en liten stund. Så hade jag blivit ännu långsammare och försiktigare men det gjorde ju bara så att Pelle tyckte det var ännu tråkigare. Så nu ska jag vara rolig! Jag ska prata med honom när vi går och peppa honom, jag ska ropa lite extra till honom i svnängar och vi ska köra mer svängningar. Vi har tränat detta några tillfällen efter och det går redan mycket bättre :)

I ställandet och läggandet ska jag vara mer bestämd. Gå rakt fram och inte titta på Pelle efter att jag har kommenderat. När vi testade läggandet på klubben så sneglade jag lite på honom när jag hade kommenderat, han satte sig. Instruktören sa till mig att inte kolla på honom men nästa gång så gjorde jag det ändå, bara pyttelite. Han satte sig. Sista gången bestämde jag mig för att verkligen inte kolla på Pelle och då la han sig ner direkt. Det är häftigt att en sådan liten sak kan göra så stor skillnad

Jag ska iallafall vara mer bestämd och kolla rakt fram. Jag ska inte sätta honom upp när jag har kommit tillbaka för så kanske han börjar med att sätta sig innan jag säger någonting.



När vi körde inkallning var Pelle så taggad att han sprang rakt fram till mig, och upp på  mig. Hans bakfötter var säkert uppe vid min midja och jag fick en puss innnan han landade på marken och såg lite chockad ut. haha.
För att få bort det så ska jag ta några steg framåt så att han inte vågar hoppa upp på mig.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0