Hej!

Ikväll är det Öppet hus på hundskolan. Det ska bli spännande, det var länge sen sist :) Jag har tänkt ta med mig mitt papper med träningstips, jag ska ju börja planera nu.

Ikväll kommer vi att träna på:

Linförigheten - Jag kommer att testa det nya tipset jag fick om att vända samtidigt som jag slänger en leksak framåt. Om det funkar kör jag en stund på det men annars kör vi raksträckor. Jag kommer också att testa att få honom att sätta sig snabbare.

Ställande - Jag fortsätter där vi var igår och då funkade det ju bra.

Apporten - Jag kanske tar med mig apporten men det får vi se. Isåfall kommer vi träna att den är rolig och spännande. Vi kör inte det träkiga att han ska vara i fot ta den och sedan släppa den utan vi kör att han får bära den medans vi gör andra roliga saker som t.e.x. att hoppa upp på någonting.

Läggande - Jag tar med mig leksaken. Om han blir peppad på den så testar vi några tempoläggningar. Men om han inte riktigt förstår eller är trög så avslutar vi ganska snabbt och gör någonting annat. Vi testar också lite stadga, att han ska ligga stilla samtidigt som andra hundar rör sig på planen.
 
Hopp - Det finns ett hinder på planen och antagligen kommer jag att utnyttja den. Det gick ju ganska bra igår och det var inget speciellt vi skulle träna på. Vi kommer nog bara testa den någon gång.

Tandvisning - Nu kommer det ju finnas många hundvana personer i närheten och kanske ber jag någon av dem att fråga dem om de kan kolla Pelles tänder.



Vet inte om jag har planerat för mycket eller för lite, men vi kör på och ser hur det går ikväll. Utvärdering kommer senare eller imorgon.

Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0