Hemma från Kursen!

Nu är jag hemma från kursen! Det var väldigt trevligt med härliga människor, grymma instruktörer, god mat och bra väder!
Vi möttes upp vid klubben klockan 9, jag kom lite tidigare så jag hann ta en runda i skogen innan. Sen knökade vi in oss i vår instruktörs bil, jag fick sitta med Pelle i framsätet och Elin fick sitta i baksätet med Molly i knät. Vi åkte till en skög i lindome där våran andra instruktör bodde. Vi börjad emed att gå ut och lägga lite olika spår. 4 stycken sammanlagt, 2 längre till deras hundar och 2 lite enklare till oss. Spåren ska ju lägga till sig i åtminstone några timmar så efter att vi hade lagt spåren tänkte vi att det vra dags för lunch..

Dock så hade ingen av oss lunch med oss så det fick bli en liten tur ner till lindome centrum för att köpa korv och bröd(och kakor). Jag och Elin stannade i bilen med hundarna när de andra var och handlade. Efter det åkte vi hem till Instruktören och åt up allting! Molly fick stanna i bilen, Några hundar var på promenad och några var i vardagsrummet. Pelle fick vara med oss i köket och det funkade jättebra :)

Efter maten tyckte vi att spåren hade legat länge nog så då åkte vi ut i skogen igen, det var 20 hundfötter och 8 människofötter i den bilen då... trångt och mysigt :)

Alla följde med när våra instruktäörers hundar gick spåren, men hundarna var såklart tvunga att stanna kvar för att inte störa. Pelle och Molly fick vara i bilen tillsammans. Jag var lite nervös för att Pelle skulle klättra bak till mollysoom satt i baksätet och stöka runt, Molly är lite osäker runt andra hundar så det hade nog inte varit så roligt för henne..En stökig Pelle i en liten bil är nog inte trevligt för någon..
Men det gick faktiskt riktigt bra! när vi kom tillbaka satt de på sina platser och kollade efter oss, Pelle hade dräglat lite men inget mer.

När det blev dags för Pelle att gå spåret tog jag på honom selen, då stelnade han till och tyckte att selen var jätteobehaglig. I början av spåret var han väldigt bekväm och gjorde inte så mycket, men efter ett tag fattade han verkligen hur han skulle göra och det var kul att se honom jobba i skogen.

Jag skulle verkligen vilja fortsätta med det här eftersom jag tror att pelle kan komma långt i denna grenen och tycka att det är roligt. Nu ska jag köpa blod, leta efter folk med klövar, fråga markägare om lov och sen ska jag försöka hitta roliga människor som vill följa med mig ut i skogen.

Sedan fick jag skjuts hela vägen hem av min instruktör. Det är det jag älskar med GHU, Människorna här verkligen älskar vad de gör och de vill verkligen hjälpa andra att hitta samma roliga intresse. De gör ju detta helt gratis och de erbjuder verkligen att hjälpa till med vad som helst, både i denna kursen och i lydnadskursen. underbart! ♥

Jag är väldigt nöjd med dagen ♥

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0