aarghhh!

Nu har Canis tydligen bestämt sig för att man måste beställa för över 200 kronor för att få köpa något. Jag hade sett ut ett jättefint koppel som jag bara skulle behövt betala 40 spenn för. DUMMA CANIS!
Det röda ville jag ha men tydligen blev det ingenting av det :o


Men iallafall, en av mina julklappar var att jag fick en valfri hundkurs. Vet inte om jag ska hå kursen på hundskolan eller hos hundens hus. hmmm, Och sen måste jag ju bestämma vilken kurs jag vill gå. Här kommer några som jag tycker verkar intressanta.

1. Viltspår (Den här kursen finns på båda kursställena men nackdwelen med dem är att kursen bara sträcker sig över en helg, jag vill helst gå en kurs som sträcker sig över en längre tid. )

2. Agility (Denna finns också hos båda. Jag tycker att agility verkar roligt men frågan är om Pelle är för ung.)

3. Rallylydnad (Såg inte den kursen förräns idag, den finns bara på hundens hus. Kanske skulle vara kul. Som en blandning mellan lydnad och agility tror jag.)

4. Sexkanten (såg att den fans nu också. Bara på hundens hus, det är lite blandade övningar. Mest agility, rallylydnad, klicker, cirkuskonster och nyttoövningar. Kan ju vara kul om man inte riktigt vet vad man gillar)

5. Sen fanns det också en kurs som hette från stress till fokus. (från hundens hus hemsida: Tappar du och din hund samarbetet när det kommer besökare hem, nya miljöer i vardagen eller i träning?
Då är detta kursen för er, vi arbetar med praktiska övningar och teori för ett bättre fokus!

Den kanske skulle passa Pelle men jag tycker den verkar lite tråkig :))

Får tänka lite mer på det här innan jag bestämmer mig, en stor fördel med hundskolan är att det ligger mycket närmare och att det är trevligare instruktörer.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-12-31 @ 10:05:34
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0