annandag jul!

Hej idag är det annandag jul och jag vaknade inte förräns en timme sen ungefär haha. Vi hade en trevlig dag med julfirande, god mat och mänga fina presenter! Det gick jättebra mellan Pelle och Tuff, men Tuff tyckte att Pelle var barnslig och Pelle ville bara leka hela tiden.

(bild på Tuff från förra sommaren)


Jag fick några strumpor och pengar och presentkort värda 800 kronor.

Jag har beställt en bok från canis. Lydnadsträning i teori och praktik heter den. Den ska vara jättebra när man håller på med tävlingslydnad. Egentligen kostar den 500 kronor men de har fri frakt resten av december och just igår hade de 40% rabatt på just den boken :D  jag behövde alltså bara betala 300 kronor. Jag håller ju inte på så mycket med tävlingslydnad just nu och det är dels för att jag satsar på att få Pelle att uppföra sig i kopplet men också för att jag inte riktigt vet hur jag ska göra. När jag skulle börja med det hade jag nog ändå köpt boken så nu sparade jag 260 kronor!

Jag har kommit över 1000 poäng på canis också så de skickade hem en klicker till mig, den är superbra! Röd och fin och med ett väldigt bra klick. superdålig bild jag vet men ändå :)



Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0