Djursjukhuset

Halloj!
Idag har varit en väldigt händelserrik dag. Det började med att jag försov mig en trekvart, och att jag var tvungen att duscha. Inte bra, men det löste sig.

I skolan hade vi NO, SO och SO. Egentligen skulle jag ha gympa också men Pappa mailade mig och sa att jag skulle ringa honom. eftyersom min mobil inte hade något batteri fick jag låna Fannys mobil. Pappa sa att Pelel hade ätit massa choklad och att jag skulle skynda mig hem. Han hade ätit upp våra chokladkalendrarmedans papap duschade, det var de Anna hade gjort igår. Det var lite blandade saker i kalendrarna, Noblesse, Alladin, After eight och sen var det klementiner och knäckebröd också.

Vi åkte in till Västra djursjukhuset och som tur var hade de en tid så vi kunde komma in nästan direkt. Pelle var lite uppstissad dels för att han var i en helt ny situation men nog också för att det var många andra hundar i väntsalen. Veterinären var väldigt trevlig och undersökte Pelle. Hon sa att han antagligen hade fått i sig för lite choklad för att det skulle kunna vara fasrligt. Hon erbjöd oss att de skulle kräka honom men det skulle nog bara göra att han skulle må dåligt. Om vi ville skulle han få vara kvar men vi tyckte att han ut att må bra så vi tog hem honom.

Vi passade också på att fråga om Pelles Öron, Veterinären tog ett test och det visade sig att han hade en öroninfektion i ena örat. Som jag trodde. vi fick en medicin som man skulle droppa i örat varje dag i en vecka, och den snälla veterinären visade också hur man bäst skulle tvätta öronen.


Jätteduktiga var dom!!!

Ha det bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0