Hallo!

Idag har varit en händelserik dag. Jag gick upp klockan halv 11 och efter frukosten badade jag Pelle. Pelle tycker inte om att bada men han protesterar inte heller så det går jättebra att badda honom. Efter badet blir han helt galet glad och springer runt i huset som världens lycklligaste och spralligaste hund. Det är ganska praktiskt för han självtorkar då så man behöver inte ta en massa tid på att torka honom. Det ser himla kul ut också!

Efter badet hade jag tänkt gå ner och börja trimma honom men då skulle vi åka ut till backaplan och lämna Ella på ett kalas på Lek och buslandet. Pelle fick stanna hemma.  När vi hade lämnat Ella var vi på Backaplan och handlade ända till vi skulle hämta henne igen. Först var vi på coop forum och köpte massa mat, sen gick vi till en liten djuraffär som fanns där men den var inte så bra, liten och omysig. Vi gick till HM en stund också men jag köpte ingenting där. När va var klara på HM hade vi mycket tid kvar så då åkte vi till en annan djuraffär, Arken  zoo. Affären var väldigt bra, de hade ett väldigt stort sortiment speciellt på hundsaker. Och affären var stor och rymlig. De hade också den maten vi ville ha, ANF performance och det är inte många affärer som har det. Hem fick vi med oss maten, 4 färska märgben, 3 tuggpinnar och bajspåsar. Det var ett roligt besök fast jag hade gärna velat stanna lite till.


Väl hemma igen gick jag och Pelle in till badrummet för att jag skulle trimma honom. Egentligen ska vi vara i källaren men det var så kallt och mörkt så då fick vi vara i badrummet istället. Jag trimmade ju bara hans ansikte, tassarna, svansen och lite magen med det korta skäret. Men det tog ändå sin tid, Av någon anledning gillar han inte när man trimmar hans framtassar så det gick väldigt långsamt.

Pelle blev iallafall väldigt fin och när vi var klara tog vi fram te och glass och tittade på filmen monty python och meningen med livet, den var väl bra, hmm. (typ, inte) haha nej men den var väldigt konstig.

Nu tänkte jag skriva lite på mitt SO arbete, det ska vara inne på fredag men det är ju bra att börja i tid.








ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0