Heej!

Hej!
Idag har det snöat hela dagen och det snöar fortfarande. Det är ungefär noll grader ute, så man kan vara utomhus utan att frysa ihjäl. Jag och Pelle gick upp klockan 8,30. Vi tänkte gå en lång och skön promenad men eftersom det bara är noll grader utomhus (kram-snö) och dessutom massa snö, så fastnade det massa snö i Pelles tassar. Så det blev en lite kortare men ändå mysig och skön promenad. Pelle var ändå superlycklig för han älskar snön, att få springa runt i snön och busa är bland det roligaste som finns! Här kommer en bild på Pelles tassar, såhär såg de ut fast värre, jag har plockat bort lite av snön här.
När vi kom hem från promenaden lekte vi lite i trädgården men han var så irriterad av snöklumparna så vi guick in ganska snabbt. Det var väldigt svårt att få bort klumparna så jag satte Pelle i duschen och smälte boret dem istället.
Sen när vi skulle äta 2:a adventsfrukost skulle vi äta årets första risgrynsgröt. Men såklart hade vi ingen kanel, så jag och Anna och Pelle tog en promenad till affären. Eftersom det var så fint i snön följde kameran med både nu och i morse. Det blev en massa fina bilder som med all säkerhet kommer att komma upp i bloggen.
Och för en stund sen gick jag ut och skottade. När jag var klar hämtade Pelle och vi testade att dra tefatet. Vi gjorde ett ganska kort pass men jag tror att det kommer att bli bra. Nu ska jag plugga.
Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0