Hej!

Hej, jag har inte bloggat på ett tag för jag har inte orkat. Men nu är det lov och jag har all tid i världen (typ :O) så nu blir det nog lite mer av både bloggande och hundträning.

Jag har bakat hundgodis till Pelle nu och det blev riktigt bra faktiskt, och Pelle tycker också om det. Här är receptet och en bild!

Julgodis:
6,5 dl vetemjöl
1 dl rågsikt el. kornmjöl
1 ägg
2 msk solrosolja
1 litet äpple el. 1 dl lingon/ sylt
1 tsk kanel
Ca. 2 dl vatten
Blanda allt utom äpple och vatten.
Riv i äpplet + vattnet i blandningen till konsistens så att du kan göra rullar. Dela degen i 6 bitar och gör längder. Skåra rullarna åt båda hållen.
Grädda längst ner i ugnen i 1 tim. 150* - 160*
Dela alla bitarna och låt stå kvar i ugnen över natten utan värme.

Nu är alla skolsaker inlämnade och skolan är slut. skönt! Under lovet ska jag bara ta det lugnt och njuta av att inte ha något att göra. Pelle kommer såklart att få extra uppmärksamhet också!

 

Ha det bra!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0