Hej!

Nu har jag och Peelle varit ute länge i snön, först tog vi en liten sväng till ängen där han fick springa löst. Eftersom den ligger alldeles bredvid den stora vägen är den ganska bra upplyst, jättepraktiskt! Han sprang omkring som en liten galning och hade jätteroligt, så kul att se!Sen kopplade jag honom och vi gick den vanliga vägen tillbaka till huset.

När vi kom till huset kopplade jag loss honom och han började fara runt igen, han sprang runt,runt i snön och det syntes verkligen att han hade jätteroligt! Vi lekte lite med fotboillen också, men den var lite för stor för att han skulle kunna bita i den.

Han hade på sig sin reflexväst hela tiden men han var ändå jätteduktig! Några gånger sprang han mot min hand och gruffade lite, men bara lite och då kopplade jag honom en stund så han skulle lugna sig och sen fick han leka igen.
Det var jätteroligt vatt se honom så glad, det här kommer vi defenetivt göra om flera gånger!

Jag har ju också tänkt börja dra lite med Pelle. Eftersom han fortfarande är så ung som han är kan han ju inte dra så tunga lass och dra längre sträckor. Därför hade jag tänkt att vi skulle kunna börja med att han skulle få dra tomma pulkar, en liten sträcka bara. Jag har tänkt använda spårselen som vi har och koppla fast pulkan i den. När jag var ute hittade jag en fin, liten pulka bakom boden. Den blir nog bra att börja meed tror jag. Hoppas bara att han gillar det :)

Jag måste ta med kameran ut någon dag för det är så himla vackert ute. Jag tycker också att det känns som om jag inte har några roliga bilder på denna datorn längre. men ni får ändå en bild.


(wihoo! jag hittade en ny mapp med massa roliga bilder!)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0