Pudelnytt!

Nu har det senaste numret av pudelnytt kommit! Wihoo! Får se till att gå och lägga mig snart så jag hinner läsa något innan jag somnar.



Pelle mår okej tror jag, han har varit väldigt hängig under dagen och kräkt ytterligare några gånger. Men jag gav honom några matskedar vatten så att han inte skall torka ut och det har inte kommit upp igen. han har inte ätit på hela dagen och imorgon ska jag börja ge honom lite kokat ris om han verkar må bättre. Det är bra för magen.

Planen var att vi skulle till mormor och morfar imorgon och baka, och då ta med Pelle så att hundarna skulle få träffas lite. Men jag läste att vinterkräksjuka hos hundar är lika smittsamt som hos människor. Det smittas i 6-9 dagar efter sjukdomen, men det förs inte över tilll människor. Skönt med tanke på hur många pussar jag har fått nu när han har varit extra kelen.

HA det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0