Hemma!

Nu är jag och Pelle hemma igen efter öppet hus på hundskolan.
Pelle var lite okoncenterad i början och kunde inte ha fullt fokus på mig. Detta beror nog på att det var såpass många hundar på planen idag. Men det vra bra med lite extra störning och många roliga hundar.
 
Efter lite  passivitetsträning hade många hundar gått hem och då försökte vi igen. Då gick det jättebra och Pelle hade fin kontakt. Vi tränade mest fot och linförighet. Pelle var riktigt duktig! Han var fokuserad, var frö de tmesta i rätt position och väldigt glad och framåt. Grymt!

När de flesta hade gått hem och vi var färdigtränade gick jag in i huset, där fanns någr atrevliga människor som jag pratade ganska länge med. De tyckte Pelle var  jättefin och verkade riktigt härlig och jag förstår dem. Många av de personerna har eller har haft storpudlar så de tyckte det var roligt att träffa en till.

En av dem hade två labradorer me dsig och en gammal storpudel hemma. Hon  bor i närheten av oss så hon erbjöd sig att skjutsa mig och Pelle hem. Jättesnällt och påvägen hem tipsade vi varandra om fina promenadvägar och skogsplättar. Det är väldigt roligt att träffa nya roliga hundmänniskor.
Nu har jag en trött hund här hemma ♥

Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0