Kursstart på GHU!

För några dagar sedan var vi ute och gick i skogen. Pelle var lös som han alltid och då, medans jag gjorde något annat, stannade han upp och tittade på mig. Det var en katt ca 20 meter iväg, Pelle som alltid brukar ilja springa frsam och leka med katterna vände sig om och tittade på mig:) Jag kunde kalla in honom, koppla honom, skrämma iväg katten och släppa honom igen. Duktiga killen!



Idag har vi haft premiär på GHU. Det var kursstart för viltspårskursen. Det var bara jag och en till som var anmälda men idag kom inte hon så jag var själv med instruktören. Lyxigt! Vi hade lite teori och gick igenom regler, vilka test det fanns och hur man gjorde. Sedan gick vi ut för att se hur Pelle reagferade på klöven.

Pelle tyckte den var jätterolig! Vissa hundar kan tycka att den är obehaglig och då kan man behöva träna upp det, men Pelle tyckte om den från början. Eftersom det bara var jag så kunde jag få med mig klöven hem och få upp intresset ytterligare, om det nu är möjligt.

Jag var på plats en stund innan start för att jag skulle rasta honom innan vi började så vi gick en liten skogsväg som jag hade lärt mig under agilitycupen. Där träffade vi på en underbar liten lagottovalp som bara var tre månader. Vi kopplade lös dem så de fick springa runt lite och både tyckte om det. Oj vad de sprang!

Nästa kurstillfälle är en heldag där vi kommer att åka ut i skogen och lägga spår och grilla korv, det ser vi fram emot!

Nu på eftermiddagen gick jag och Mamma och Ella på en liten utflykt genom skogen och ner till vattnet. Pelle fick springa lös ganska mycket och skötte sig bra. Han skötte sig ävwn när Ella tog över kopplet och varierade springning och koppelträning.

Imorgon väntar ettårs-vaccineringen för Pelle, vi ska också fråga lite om HD/ED röntgen.

Jag är med och tävlar om en fin matskål härifrån.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0