Mycket miljöträning idag

Idag har det varit mycket miljöträning för Pelle. Först åkte vi till djuraffär nr 1 fär att kolla efter en bur. Den som passade Pelle passade inte i bilen och den som passade bilen passade inte Pelle... Då gick vi till djuraffär nr 2 och som tur var hade de ett annat märke som hade en bra mellanstorlek som passade både Pelle och bilen. (Dock blev jag lite osäker nu när vi har kommit hem om den kanske är förliten men jag tror nog att den passar :) )

Sen åkte vi till Frölunda torg eftersom min syster skulle köpa någonting där. Jag och Pelle satte oss utanför i skuggan och väntade på dem. Pelle var duktig och satt lugnt bredvid mig, jag underhöll mig med att läsa alfabetet från bilarnas registeringsnummer och kom fram till att det inte finns några bilar som innehåller bokstaven i. (Fick senare reda på att det är eftersom det lätt kan förväxlas med siffran 1).

Sedan skulle vi fika och åkte runt lite i staden, det första cafét var stäng och vid det andra var det för kallt. Det tredje var bra men sen upptäckte jag att det redan var två hundar på den lilla uteserveringen. Istället för att fika och bli irriterad på Pelle tog jag och han en lång promenad hem istället. Den sistas vägen åkte vi spårvagn och det var inte heller några Problem.

Dessutom har vi varit ute i trädgården mycket och Pelle har sprungit omkring och busat, efter en stund klarar han av att lägga sig ner och slappna av.


Nu är burträningen i full gång! I affären gick han inte ens nära den, men efter lite klick och några korvar är det helt okej att gå in i den. Det är inte, enligt honom det bästa som finns och han stannar inte i den så länge men ändå väldigt stora framsteg.



Imorgon är det annandag påsk och sen börjar skolan...men från onsdag ska vi på klassresa så det blir inte en så lång skolvecka (1 dag).
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Nu har vår lilla knatte Otto kommit! Titta in hos oss och se de underbara bilderna på yrvädret! :D <3

2011-04-27 @ 10:05:20
URL: http://www.lillaotto.bloggplatsen.se
Postat av: eahunddagis

nu är det länkat till er också :)

skickar halsbandet imorgon :)

2011-05-01 @ 15:51:09
URL: http://eahunddagis.blogg.se/
Postat av: Jonna & Svante

Härligt att både miljöträningen och burträningen gick så bra! :)

2011-05-01 @ 21:24:05
URL: http://www.jonna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0