Nu har vi testat cykeln

I förmiddags gick jag och Pelle ut för att testa cykeln. Pelle har aldrig träffat den förut så de var spännande att se hur han skulle reagera. Jag trodde att han skulle bli nervös och stressad när han skulle gå med den mellan mig och honom, men han verkade tycka att det var helt ok. 

Vi gick en liten runda där jag ledde cykeln bredvid mig och Pelle skulle gå på andra sidan, han var lite dragig så jag fick stanna och vänta in honom ganska ofta i början men sen gick det bättre. I slutet av promenaden testade jag att cykla lite långsamt och Pelle klarade det ganska bra. Han stressade inte upp sig men han blev lite uppjagad och sprang mer framför cykeln än bredvid den.

Jag tror att om vi tränar mer på detta så kan han nog bli en riktig cykelhund så småningom.

Nu på eftermiffagen har vi bara slappat här inne. Vi har tränat lite på hopp-stå och precis lagt på kommandot. Jag är så dålig på att fullfölja övningarna vi lär oss men denna gången ska jag försöka köra detta tills vi kan det perfekt!. Vädret har inte varit på topp under dagen men nu har solen börjat komma fram så jag tror att vi ut i trädgården nu.


trött hund

Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0