Ny header och mysig vårutflykt

Som ni ser så har jag gjort en  ny header, blev väldigt nöjd faktiskt. Jag har fått en skolupgift där man ska designa en blogg i 4 olika designer så antagligen kommer bloggen att byta färg och form lite oftare än vanligt. Dock blev jag som sagt väldigt nöjd med denna så jag vill inte byta bort den i första taget.

Efter skolan gick jag hem och hämtade Pelle, först tänkte jag gå en långis ner mot hamnen men då började jag frysa så vi svängde av inåt skogen där det inte blåste istället. Pelle fick springa lös och vi hoppade på stenar, balanserade på stockar och lekte jage på ett gammalt fort. Väldigt trevligt. Jag filmade lite med min telefon och jag har faktiskt laddat upp dem till daatorn men ni får se dem imorgon då jag måste ladda upp dem till youtube också.

I slutet av promenaden var jag tvungen att koppla Pelle eftersom det var två små hundar längre fram. En av dem sprang fram till Pelle men de fick inte hälsa så mycket eftersom det inte var hennes hund så hon visste inte hur hunden var med andra hanhundar. Inget hände och vi gick vidare.

ÅRETS FÖRSTA DOPP!
Ja, Pelle badade faktiskt! Efter hundmötet gick vi ner till en litet damm dit vi gick mest för att kolla lite. Då hoppar Pelle först ut till en gräsplätt i vattnet och sen rakt i. Han blev nog lite chockad men tog det ganska lugnt och simmade upp på land och såg väldigt förvånad ut. Han hoppade inte i igen men han verkade inte heller rädd för vattnet. Han kaske blir en riktig vattenhund i sommar, det skulle vara roligt. Så hä såg han iallafall ut efter badet.
(Jag hade bara min mobil att ta kort med och den är väldigt trög så Pelle hann titta bort på alla foton jag tog..)


Jag var väldigt glad för att hans stora vinterpäls var borta. DEls för att det skulle ta väldigt lång tid för den att toeka och dels för att vattnet i dammen är så smutsigt så då skulle jag fått hem en blöt lerboll itället för en glad smutsig pudel.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0