Ser fram emot en händelserik helg!

Nu är det helg, men det är inte vilken helg som helst... På söndag fyller nämligen lilla Pelle ett år. Detta ska firas med långpromenad i sisjön, shoppingtur i djuraffären och en speciell tårta. Pappa vill också köpa typ anklever eller något, haha. Men,, detta firande kommer att ske imorgon eftersom jag tyvärr är upptagen på söndag.



Här var Pelle liten, 5 månader ungefär.

GHU anordnar en agilitykupp med start på söndag och jag har anmält miog som funktionär. Hade först tänkt skippa det p.g.a. Pelles födelsedag men jag tror att det kan vara ett bra sätt att komma in i klubben. Träffa nya kompisar och visa att man gärna hjälper till.

Det ska bli spännande att se vad jag kommer att få göra och hur det kommer att gå till, jag kommer skriva mer och visa bilder på söndag.

Men imorgon kommer vi som sagt fira Pelle, jag kan inte riktigt förstå att han redan har hunnit bli ett år. Helt otroligt. Men det är himla roligt, ´nu kan man börja med riktiga aktiviteter som agility, drag, cykling m.m.


Här var han ännu mindre, knappt 3 månader

Det är ju också några saker man måste göra vid ett års ålder. Ettårsspruten såklart, vi kommer antagligen ringa in och boka tid till nästa vecka. HD/AD röntgen, det är viktigt att röntga storpudlar efersom de kan ha problem med framförallt höfterna och efter det vet man också säkert att man kan börja belasta hunden utan att den mår illa av det. Och så ska vi såklart göra en MH-beskrivning, dels för att det ska bli kul att se hur han kommer reagera(tror att han är ganska feg), men också för att jag tycker att det verkar himla roligt, och en bra upplevelse. Jag kommer också att avmaska honom ungefär nu.

Både röntgen och MHet kommer vi vänta lite med, kanske till sommaren. Eftersom det inte gör något om det är senare utan snarare kanske bättre. Men sprutan och avmaskningen kommer att ske inom kort.

Men denna helgen är fullspäckad och jag är säker på att den kommer att bli rolig också!

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Ebba & Molly

Grattis Pelle!! :D

2011-04-09 @ 08:32:46
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0