Nu har vi tävlat!

Nu har Vi Tävlat! I fredags var vi på bollebygds bk på en kvällstävling. Vi kom dit i god tid, promenerade lite, anmälde oss och lottade ordningen, jag blev nummer 2! jobbigt! Jag bestämde att jag skulle skippa platsliggningen eftersom jag inte alls var säker på Pelle, sen skulle de lägga alla 9 hundarna bredvid varandra inklusive Maja. Det var för många risker!

Alltså nollade vi platsen :(

Tandvisning fick vi en tia på!

Linförigheten fick vi 6,5 på, Pelle var väldigt okoncentrerad under hela tävlingen, jag tror det var något som luktade gott utanför planen. Han var därför väldigt långsam och slö, satte sig inte när jag stannade, hängde inte med i svängarna m.m. kommentarerna var VP(växlar tempo), SS(snett sättande) och avslut för att han inte satte sig i sista sängen.

Läggandet fick jag en nia på. kommentaren var NLL (något långsamt läggande) ändå är jag väldigt nöjd över det!

Inkallningen var han okoncentrerad igen.. det funkade inte alls på slutet. 8,5 fick jag med kommentaren avslut.

Ställandet och apporteringen och hoppet fick jag tior på! jätteglad för det!

Helheten var en sjua och det var för att jag fick håll ai honom ganska mycket. Jag kände att han var påväg ut från planen ganska ofta och det hade inte varit så kul, så jag fick leda honom lite mellan de olika momenten. Men totalt är jag väldigt nöjd med tävlingen och mina 4 tior(!?) jättekul verkligen. Jag fick ihop 146 poäng och ett andrapris! :)



Sen måste jag skryta lite över min träningskompis. Tilda och Maja fick ihop 171 poäng och fick ett förstapris!

Sen var det tävling på lördagen också! Pelle var som på fredagen ovanligt okoncentrerad och ofokuserad.. fast denna dagen var han mer störd av de hundar som tävlade på planen bredvid. Är väldigt glad över att han inte sprang dit!

Hoppade platsen nu också och fick såklart en nolla på den..

Tandvisningen fick jag en 8 på med kommentaren ej stilla, men det var för att domaren böjde sig över pelle så han backade, jaja!

linförigheten fick jag 7,5 på, lite bättre än innan. kommentaren var någon okoncentrerad, det stämmer!

Läggandet fick jag 9 på

inkallningen fick en 10 wihoo! jätteglad för det! :)

Ställandet råkade jag nolla men det var mitt fel för när han skulle sätta sig i fotposition satte han sig inte så jag petade lite på honom. Men det får man tydligen inte göra så jag nolla det, oops!

apporteringen fick 8,5. Pelle tuggade på apporten och det har han aldrig gjort innan.

hoppet blev 9,5 och helheten 8,5

Är ganska nöjd med denna tävlingen också även fast det gick sämre, vi fick 122 poäng och ett tredjepris, men det som är surt är att Pelle inte klarar av platsliggnigarna. om han hade gjort det hade vi haft tre förstapris nu... Men det är bara att öva på och jag är säker på att det kommer komma snart!



Sen fick duktiga Tilda och Maja ännu ett förstapris så snart är de uppe i tvåan, så duktiga!


Efter träningen tränade vi lite medans vi väntade på att bli upphämtade, Pelle var grym och det var såå roligt att träna med honom! Han bara sprudlade av energi och lycka! Jag vill ha den känslan på tävlingsplanen också! Han brydde sig inte om maja och inte om labradoren som var på planen bredvid och tränade. underbart!

Sen tog Vi lite foton också och dem blev jättebra!



Resten av bilderna kommer senare!
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Hur lärde du Pelle att sitta när stannar, har funderat över det ett tag men har inte kommit på ett bra sett själv!

Jätte bra blogg, du borde blogga oftare :)

2011-08-24 @ 19:46:40
URL: http://jaktenefterenhund.blogg.se/
Postat av: Linnea

Tyckte det var bra av dig att avstå platsen då han inte verkade hundra på den. Gynnar nog er i framtiden. :)



Får ni bara till en säker plats så klarar ni ett första pris galant! Ni fick ju höga poäng trots att ni inte gjorde platsen som ger en hel del poäng.

2011-08-24 @ 21:15:30
URL: http://tassarna.weebly.com
Postat av: Fanny

modigt att tävla! jag hade varit jättenervös :)

2011-08-24 @ 21:27:19
URL: http://melkerpug.blogspot.com
Postat av: Anna

Vad kul med tävling, det är bara å kämpa på så blir ni grymma! :)

Angående ryggsäcken så känner jag att den var värd varenda krona, jag både promenerar o joggar i den o den är riktigt bekväm. Finns i flera olika storlekar och varje kommer dessutom i en dam/herr. Den jag har tycker jag är allderles lagom stor på alla sätt!

Ha det gott. :)

2011-08-24 @ 21:48:18
URL: http://norskhund.iblogger.org
Postat av: Dannielle

Tack tack :)



Vad modig du är som vågar tävla! Vi hade förmodligen nollat platsen med.

2011-08-25 @ 19:18:10
URL: http://rexmattes.blogg.se/
Postat av: Elin

Tack!! :)

2011-08-25 @ 19:54:24
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Louise

Hej! Vilken rolig och fin blogg du har! :) förutom nollan så fick ni ju mycket fina poäng!! :)

2011-08-25 @ 21:04:57
URL: http://hundfart.se
Postat av: Dessi & Teddie :)

Tycker det gick bra för er! :)

2011-09-12 @ 18:32:34
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0