Träning på klubben

Idag var jag hela dagen hos Tilda och Maja! Vi klickade lite, tränade lite agility och sen var hundarna jättetrötta så då fick de vila medan jag och Tilda kollade på lydnasfilmer på datorn. Vid femtiden åkte vi upp till klubben för planen var att vi skulle träna på platsliggning.

Men det blev inget platsliggning. Vad vi såg var det ingen heller men jag vet inte, det borde ju ha varit det eftersom det står på deras hemsida. Vi får väl se på fredag hur det går med platsen...

Hursomhelst så blev det ändå en bra träningskväll! Vi tränade på alla andra momenten och det ser väldigt bra ut! Pelles svaga punkt är att han är störningskänslig och att han gärna springer fram till andra hundar. Om det är en lugn tävlingsplats kommer det gå super! :)


Fina Maja, besök gärna hennes fina blogg också! :)

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: tilda och maja

tack för en mycket bra dag :D får jag sno en bild från dig ?? :D

2011-08-17 @ 22:48:44
URL: http://maja.majsol.se
Postat av: erica

hoppas det blir en lugn tävling och att dom andra har koll på sina hundar, både på planen och utanför!



ja jag har svårt att förstå varför man lämnar en hund i en bil så pass länge... Kunde man inte väntat med det ärendet? Eller tänkt sig för innan så hunden slapp följa med? Usch, det värsta är väll att det inte blir några konsekvenser för ägaren heller...

2011-08-18 @ 11:11:32
URL: http://biche.blogg.se/
Postat av: Dessi & Teddie :)

Hej!

Vill bara berätta att min Teddie har blivit mer stresstålig och lugnare och känner mig jätteglad för det! Var till stan och gick med honom idag samt tränade på en fotbollsplan(för några månader sedan när vi var där gick det inte alls, han blev jätte stressad, dragig och skällig) och det gick jättebra, han lyssnade och var mycket uppmärksam. Kanske vi kan börja med agility ändå! :)

2011-08-22 @ 22:08:46
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0