Mina och Pelles mål för 2011

Dem här målen ska jag och Pelle jobba med under 2011.

* För det första vill jag att han ska bli bra på promenaderna, det går bättre och bättre så jag tror att det snart är löst.
* Jobba med att Pelle ska bli lite coolare, inte stressa upp sig som han gör ibland. Miljöträning med andra ord!
* Försöka få honom lite mindre intresserad av andra hundar.
* HITTA EN LEK OCH TRÄNINGSKOMPIS TILL PELLE! Helst en tik i samma storlek med lika mycket energi och leklust. Pelle tycker ju att det är så himla roligt att leka med andra hundar och det är synd om vi inte låter honom få göra det.



Det är de viktigaste jag kommer på just nu, sen kommer vi ju såklart hitta på massa andra roliga saker. Träna lite lydnad (med hjälp av min tjockisbok), Spår, agility, cirkustricks, rallylydnad testar vi nog också. Och så kommer vi ju gå många mysiga långpromenader tillsammans!

Jag hoppas bli bättre på klickern, och få in tänket lite mer.



Pelle firar det nya året med att slicka av tallrikarna i diskmaskinen



Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: tilda och maja

Dom målen tycker jag om ;)

2011-10-22 @ 00:06:09
URL: http://maja.majsol.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0