Snöväder!

Oj så mycket snö det var när vi vaknade. Efter en långsam morgon tog jag med mig Pelle och så tog vi en promenad över berget. Pelle fick springa lös hela tiden. Han skötte sig superbra, innan när han har fått vara lös har han mest velat ha massa uppmärksamhet från mig genom att springa runt/hoppa upp på mig. Men idag sprang han fram och tillbaka i snön och lekte självständigt i snön. Kul att se honom vara så glad. När vi kom ut på ur skogen kopplade jag honom och vi började gå hemåt. Sista vägen var det många av våra grannar som var ute och de hälsade på Pelle, även här skötte sig Pelle finfint! Han hoppade upp lite och så, men han hetsade inte upp sig för mycket och han började varken skälla eller hoppa överdrivet.

Sen har jag städat lite i huset och Pelle fick ett gammalt tuggben som jag hittade = nöjd hund.  Vi har även tagit upp apporten igen. Jag gjorde en liten paus i det eftersom jag inte kände att Pelle tyckte att den var rolig längre. Nu började vi om från början och än så länge går det bra.

För ett tag sedan var jag med i en tävling som annordnades av PoshDogs. Man skulle skicka in en vinterbild på sin hund och så kunde man vinna presentkort hos dem. Tävlingen skulle avgöras idag men kruxet är att det bara är jag som har skickat in bilder. (Man skulle skicka in bilder till dem och sen skulle de lägga ut dem på sin facebook sida. Det är bara mina bilder som ligger ute, men det skulle ju kunna vara så att folk har skickat in bilder men att posh Dogs inte har laddat upp dem.) Nu håller jag tummarna för att de inte stänger tävlingen p.g.a. för få deltagare eller nåt sånt. Egenligen borde jag ju vinna både första, andra och tredje pris eftersom jag skickade in tre bilder. hmm.

Basenji...



Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0