Första tävlingen!

Nu har vi tävlat! På midsommarafton gjorde vi vår första lydnadstävling någonsin. Det gick jättebra för att vara första gången! Vi fick ihop 136 poäng och det blev en tionde placering (18 startande) och ett tredjepris (om jag hade fått 4 poäng till hade jag fått andra pris...) Jag fick många fina kommentarer om att det var en duktig och fin hund jag hade, det värmer <3
 
Min mamma filmade så en liten film borde komma någon gång :)

Platsen fick jag en nolla på.. men det var inte pelles fel egentligen. Eller jo, han reste sig och sprang mot mig, men det gjorde han först när den ena hunden bredvid honom hade börjat rulla sig och sedan ställt sig upp och den andra hunden kröp åt en annan hunds håll. 5 hundar av 6 fick bryta den platsläggningen... Jag är iallafall väldigt glad över att han inte sprang och försökte busa upp någon annan hund utan sprang rakt till mig. det var bra!

Tandvisningen fick jag en 8 på, han ställde sig upp i början och var lite stökig men på själva tandvisningen var det inga som helst problem!

Linförigheten fick jag 6,5 på. Domarens kommentar var: nosar, vp (växlar position), ss (snett sättande) och btö (bättre tempo önskas)

Läggandet fick jag 9,5 på. Tror jag fick avdrag för att han nosade lite på marken precis när han hade lagt sig ner.

Inkallning fick jag en 8,5 på. Domarens kommentar var att han stöter och det stämde, han gjorde ett litet hopp mot mitt ben innan han satte sig.

Ställandet blev en 8, domarens kommentar var: dkI(dubbelkommando) och vt (växlar tempo). Den sista kommentaren var nog riktad mer till mig eftersom jag råkade sakta in och titta bakåt efter mitt kommando, en dum miss.

Apporten fick jag bara en femma på, han tog den innan och sen kom han på att det var fel och då släppte han den och satte sig snett innan jag kommenderade honom (då tog han den och gjorde felfritt därifrån), väldigt irriterande eftersom jag lika gärna kunde ha fått en tia på den..

Hopp över hinder fick jag en tia på! Jätteglad och stolt över det, finns inte så mycket mer att säga, han gjorde det perfekt och felfritt!

Helhetspoängen blev 8,5. Domarens kommentar var att han går lite ur hand, d.v.s. att han inte hela tiden var bredvid mig.

Jag är stolt över Pelle för att han var så duktig och jag är faktiskt lite stolt över mig själv också som vågade anmäla mig och sen tävla utan att vara så nervös!

Jag och Tilda, min grymma träningkompis som också tävlade i fredags, har planerat in massa tävlingar i höst! Det ska bli jättekul!

Jag kommer inte kunna uppdatera så mycket inom dem närmaste veckorna för vi har väldigt begränsat nät där vi är på vårt sommarställe. Jag hoppas att de få läsarna jag har kan härda ut detta och återkommer senare under sommaren.

Ha det bra!

 


Kommentarer
Postat av: Ebba & Molly

åhh, va modig du är! Grattis till de fina resultaten! :)

2011-06-28 @ 09:44:42
URL: http://ebbamolly.wordpress.com
Postat av: sarah & combat

Ojojoj vilken STOLT fröken som läser detta!! Heja er!!

Ni måste säga till när nästa tävling är så hoppas jag att jag kan komma då =)

Kram

2011-06-28 @ 11:25:01
URL: http://the-best-of-sarah.blogspot.com/
Postat av: Xia

Oj, vad duktigt! Pelle och du är grymt duktiga!!

2011-06-28 @ 15:32:05
URL: http://xias-blogg.blogspot.com/
Postat av: P.S Hundar

Roligt med första tävlingen, ska vi också satsa på i sommar!

2011-06-29 @ 10:44:16
URL: http://pshundar.blogspot.com
Postat av: tilda och maja

Ni var skit duktiga ;D

2011-06-30 @ 01:23:01
URL: http://maja.majsol.se
Postat av: Ebba & Molly

Jag har ska länka till din blogg och undrar om jag kan låna en bild från din blogg till det ändamålet? :)

2011-07-02 @ 12:03:34
URL: http://ebbamolly.wordpress.com
Postat av: marta

Grattis!

2011-07-07 @ 18:51:36
URL: http://hundtrio.blogspot.com/
Postat av: Rudi

Hej! Kul att ni tittade in hos oss!Roligt att läsa om er första tävling! jättebra jobbat! Lycka till i fortsättningen!

2011-07-14 @ 19:41:11
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0