Klassen + Pelle på brännö

Idag åkte hela högstadiet på utflykt till brännö. Eftersom vi bara skulle vara ute så rfågad ejag min lärare om det gick bra att Pelle följde med och det var helt okej :)

Vi började dagen med att åka spårvagn till Saltholmen, där väntade vi in färjan som sedan tog oss till brännö. Det var mycket folk på båten och först var Pelle lite orolig och stissig men ganska snart lugnade han ner sig och han la sig till och med ner på färjan.

När vi kom i land blev det jobbigt för Pelle. Alla människor som hade varit på båten försvann åt olika håll och Pelle, som helst vill ha koll på allt samtidigt, blev stresasd och orolig. När vi had ekommit ut ur folkmassan och jag och några till gick ensamma lugnade han ner sig även om det var lite drag i kopplet.

Vår klass fick sätta sig på en egen liten strand och vi var där helt ensamma, efter en stund när Pelle hadr vant sig med alla(för honom) nya människor släppte jag lös honom. Han sprang runt och hälsade på alla och lyckades tigga till sig både köttbullar, bullar, kex och pasta :)

Pelle blev snabbt väldigt omtyckt och alla älskar honom, han har fått väldigt mycket uppmärksamhet idag. Ett stort framsteg som jag har märkt med honom är att han har blivit mycket bättra på att koppla av. Om jag säger till honom att lägga sig så gör han det, han kanske reser sig efter en stund men han lägger sig ändå ner och kopplar av.
Mycket folk! Kram♥ Stencool på färjan..
...och på spårvagnen.

Jag är väldigt stolt över att han skötte sig så bra idag, och det är skönt att veta att han klarar av sådana aktiviteter. Han är ju också en otroligt social hund, alla i min klass, nästan alla lärare och flera frånd e andra klasserna hälsade ju på honom och han lyckades charma alla.

När vi åkte hem la han sig självmant ner på både båten och spårvagnen. När vi var bästan hemma kom det fram en gammal tant till oss och frågade om det vra rocky som hade vunnit tävlingen här i göteborg. Det tog en stund innan jag förstod att det var Vinnaren av årets hund 2010 hon menade, storpudeln Rocky. Hon tyckte att Pelle var så fin och gick så fint och jag kunde inte annat än att hålla med. Men det är roligt att andra också tycker att han ser ut som Sveriges vackraste hund♥♥



Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: marta

http://pudelpelle.blogg.se/images/2011/dsc_0635_152585422.jpg

Matte eller husse får se så att halsbandet är inte upp och ner :)

2011-06-16 @ 14:40:40
URL: http://hundtrio.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0