Mycket bad, sol och ett litet spår

Hade tydligen visst internet :) Men det är trögt så det blir inga bilder.

Här är det supervarmt, säkert 25 grader i luften och senast vi kollade var det 17 grader i vattnet. Varmt!
Det betyder mycket solning varvat med bad, Pelle hänger emd på de mesta. Förra året tyckte han att vattnet var läskigt och konstigt men nu så tycker han nog bara det är lite konstigt. Han kan stå jättelänge vid vattenbrynet och plaska med tassarna, han brukar gå ner till magen efter att tag och springa upp och ner jättelänge.

Däremot gillar han inte när vi tvåbeningar badar. Eftersom han inte vill hoppa i står han längst ut på bryggan och kollar efter oss, han blir vääldigt orolig och stressad av det och gnyr, gnäller och skäller. Jag hoppas att an kanske vänjer sig av med det när han blir vet att vi kommer tillbaka och att det inte är något att oroa sig för.

Solen bryr han sig inte speciellt mycket om. Han springer omkring som vanligt och det verkar inte besvära honom. Han kyler ju ner sig sjäälv i vattnet och ibland tar jag in honom i skuggan för att han ska få vila lite.

Imorse la jag ett litet kort spår i skogen bredvid tomten. Det var en sväng och lite ojämn teräng men jag hade ganska mycket blod så jag får se hur det går. Jag tror det ska få ligga någon timme till innan jag prövar det. Hoppas han klarar det :)

Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0