summering av helgen

Nu är vi i bilen på bäg hem. Pelle ligger i buren i bakluckan, han trivs väl inte super men han verkar tycka det är helt okej. Vi tar pauser ganska ofta så att han får dricka och kissa lite.

Helgen har varit väldigt trevlig. Vi har badat solat, spelat kort, spårat massor och letat stigar i skogen. Spåren är nog det mest intressanta och Pelle var överasskande duktig! Jag la två spår under helgen och på det första blev Pelle först lite stel p.g.a. selen men sen tog han det nästan direkt, han tappade bort sig någon gång men hittade själv snabbt tillbaka. Det spåret var nog ca 75 meter långt och hade en vinkel.

Det andra spåret var svårare, det var kanske 125 meter, och det hade två vinklar. Det gick över en liten stig i början men sen gick det ut i ljung och välta träd m.m. Denna gången brydde han sig inte det minsta om selen utan körde på från början. Spåret gick han jättebra men jag hade nog råkat knyta fast klöven lite för högt så det tog ett tag innnan han hittade den i slutet.

Jag är väldigt glad och nöjd och stolt över honom. Jag vill verkligen hålla kvar i det här och lägga spår med jämna mellanrum. Pelle är verkligen duktig, han älskar det och jag tror att han kan komma långt.

Lite lydnad har vi klarat av men inte alls lika mycket som jag trodde vi skulle ha gjort. Mycket beror det nog på att det har varit så otroligt varmt så varken jag eller Pelle skulle ha orkat mer. Istället badade vi i vattnet (det var 19 grader!) och njöt av solen.

Bilder och en film från det andra spåret kommer när jag har kommit hem och har laddat upp dem på datorn.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: marta

En riktigt sötnos!



Vill du byta länkar?

2011-06-06 @ 21:38:50
URL: http://hundtrio.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0