Träning på klubben

Igår var jag på klubben med Tilda och tränade med Tina och Sarah, det var tänkt att bli ett träningstillfälle för alla som går lydnadskursen men det var bara jag och Tilda som kom. Bra för oss :)

Det var jättebra! Solen var väldigt varm så jag och tilda körde i pass för att hundarna skulle få vila och dricka lite. Sen körde vi igenom alla momenten och vi är faktiskt riktigt bra!

Det Pelle behöver bli bättre på är att kunna jobba även med störningar. Såfort det händer något obekantså blir han osäker/långsam/stressad m.m. inte bra... det går ju aldrig på tävlingar. Annars är jag väldigt taggad på tävling nu, jag får leta runt om det finns någon nu i sommar annars kör jag  i augusti.



Det andra vi behöver få in bättre är att få bättre och snabbare lägganden. Vårat läggande är bra. Men inget mer.. Han lägger sig, men det går långsamt. Så nu kör vi stenhårt på lägganden och störningar. I helgen är det sista kurstillfället, då skulle det vara en liten minitävling. Det kommer bli spännande.


Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Dessi & Teddie :)

Vilken fin hund du har :)

2011-06-08 @ 18:45:45
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0