Vi är med i Canis!!

Pelle är med på en bild i Tidningen Canis! Jag har skickat in många bilder men ingen har kommit med förräns nu! Det är ett uppslag i tidningen och där fick jag en plats med både namn och en snygg bild! Tidningnen översätts till många språk, helt säkert både svenska och norska men om jag kommer ihåg rätt också danska. Lite roligt tycker jag och jag är ju såklart lite stoltockså !

 

Såhär beskrivs tidningen på deras hemsida:

I Canis hittar du träningstips och intressanta artiklar om hund och hundträning. Du får artiklar om lydnad, agility, bruks, inlärningspsykologi, etologi och ännu mera - skrivna av flera av de främsta hundinstruktörerna och hundboksförfattarna från både Norden och utlandet.

Canis riktar sig först och främst mot de erfarna och aktiva hundägarna. En stor del av våra läsare är hundinstruktörer, uppfödare och andra seriösa hundägare som hela tiden vill lära sig mer.

Som Canisläsare håller du dig uppdaterad på det senaste inom kunskap om positiv hundträning. Hundtidningen Canis har sedan 1998 påverkat den nordiska hundmiljön i rikting mot mera positiva träningsmetoder och är känd som Nordens ledande hundfackliga tidning.




Jag vill också berätta att jag och Pelle har gått klart lydnadskursen på GHU. Det var en sjukt bra kurs och jag och Pelle har lärt oss så otroligt mycket!
Vi har kommit så långt så jag har faktiskt anmält mig till en tävling. Det är på hemmaklubben på midsommarafton. Jag har inga höga förhoppningar, det är verkligen int eså att jag vill ha tior på allt. Jag vill mest börja tävla så man vet hur det är och hur det går till och då är det ju också mycket enklare att anmäla sig till nästa tävling. Egentligen så kan han ju alla momenten väldigt bra men det är störningarna som är problemet.  Såfort det springer förbi någon eller en hund skäller eller något sånt så tappar Pelle koncentrationen på mig.

Linförigheten, läggandet och ställandet kanske apporten är dem mest kritiska momenten. De ska han ju göra något länge och han har tid att titta åt olika håll och så. Jag hoppas att det blir en rolig upplevesle och det skulle ju såklart vara roligt att få någon bra poäng eller en fin kommentar från domaren. DEt kommer bli väldigt spännande och jag ser fram emot midsommar.




Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Xia

Kul med tävling!

2011-06-18 @ 13:01:14
URL: http://xias-blogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0