Inte bloggat på jättelänge...

Vad heter din hund?
Pompano Texas Roadrunner, Pelle

Varför valde du just det namnet och vilka andra namn funderade du på?
Pompano Texas Roadrunner kommer från uppfödaren. Pelle valde Mormor åt oss efter att vi inte kunde bestämma oss för ett bra namn. Vi ville inte ha ett vanligt namn så vi tänkte på namn som Texas, Lipton och Nelson, men vi kunde inte bestämma oss så mormor valde åt oss. I slutändan blev det ett väldigt vanligt namn ändå, men jag tycker det passar honom bra!

När är din hund född?
10 april 2010

Vilken ras är den och vilken färg har den?

Storpudel, Han är lite svart-grå-silverfärgad nu men han kommer att bli helt silverfärgad (som han är på nosen). De silvriga föds svarta och blir sen mer och mer silverfärgade.

Vad väger din hund?
Senast jag vägde hos veterinären vägde han 21 kilo. Lite mer nu kanske.

Vart köpte du hunden och vad kostade den?
Vi Köpte honom från Pompano kennel i Kristiansstad, Han kostade 12 000 kronor.

Varför valde du just den rasen?
Vi Ville ha en ganska stor hund som klarade av att slappa på soffan och inte göra någonting i några dagar, men som också tycker om att träna och följa med på långa promenader och utflykter. Sen upptäcktes det att min syster var överkänslig mot hundar och då passade ju valet av Storpudel ännu bättre eftersom de inte fller någonting. (Hon känner inte av Pelle idag.)

Har du deltagit i några tävlingar med hunden?
Nej, men nu satsar jag på lydnadsstart i ettan. Snart, vi är inte så snabbtränade... Vi kommer att klara det!

Är hunden rädd för något?
Han är inte rädd men han gillar inte att åka spårvagn eller bil. 

Vill du ha fler hundar av samma ras?
Nej, ja, kanske...Jag vet inte, de är väldigt flamsiga och det kan vara väldigt jobbigt ibland. Men det är också väldigt härligt , de är så himla spralliga och glada så man kan inte låta bli att le..

Kan hunden några konster och lydnad?
Jadå! Vi tränar just nu på apporten, Fot kan han, sitt, ligg, stanna såklart. Han kan också backa, tända lampan, sitta fint, lägga sig i korgen, vinka och snurra (är dålig på att fullfölja triks så allt detta kan han lite halvbra bara.)

Jag utmanar följande:
Alla som Vill, men det skulle vara kul om ni kunde lämna en kommentar så jag kan kolla tillbaka :)



Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0