Nya kurser!

Nu har äntligen Göteborgs hundungdom lagt upp vårens kurser. Det fanns ett väldigt bra urval tyckte jag men jag fastnade mest för två stycken.

Tävlingslydnaden:Text från Göteborgs hundungdom
Vill du lära dig mer om tävlingslydnad? Denna kurs lägger tyngpunkt på momenten i Lydnadsklass I.

Ingående moment i Lydnadsklass I
- Platsliggande
- Tandvisning
- Linförighet
- Läggande under gång
- Inkallning
- Ställande under gång
- Apportering
- Hopp över hinder

Förkunskaper: Grundkurs eller liknande.
Pris: 500 kr
Instruktörer: Sarah Carlsson och Tina Perdell 
Dag: 10/4 (intro) samt tre helgdagar under våren
Tid: ca: 4 timmar/gång
Övrigt:


Och Viltspåret:Text från Göteborgs hundungdom 
I vår kommer vi att hålla en viltspårskurs för nybörjare. Kursen kommer att innehålla tre tillfällen. Introduktionstillfället, som gäller för alla kurser, kommer att bli det första tillfället. Därefter kommer vi träffas två gånger. Ett tillfället blir ca 1,5h med teori och introducering av klöv och andra tillfället blir en heldag ute i skogen, i Lindome, då ni kommer få lära er att lägga egna spår och sedan själva få spåra med era hundar.
 
Kursen riktar sig till dig som är över 14 år och som har en hund som tycker om att spåra. Du behöver inte ha viltspårat med din hund innan. Då du kommer att hantera blod och klöv(rådjursben) är det bra om du vet med dig att du klarar av det och inte tycker att det är obehagligt.
 
Vad behöver du till kursen?
  • Spårsele
  • Spårlina (finns ett par att låna dock inte till alla)
  • Bra skor/stövlar och oömma kläder

Denna kursen erbjuder bara fem platser därav är anmälan bindande.
 
Förkunskaper: Din hund bör tycka om att spåra 
Pris: 600 kr
Instruktörer: Emma Nicklasson
Dag: 10/4 (intro), 17/4 (klubben) samt heldag 1/5 (Lindome)
Tid: ca: 4 timmar/gång
Övrigt: Heldagen kan komma att flyttas om det regnar! Max fem deltagare med hund!


Jag tyckar att båda dess kurser verkar bra och roliga, de är också väldigt billiga så jag kommer att kunna få båda.
Jag är anmäld till Tävlingslydnaden men jag är lite osäker på om man kan gå flera kurser samtidigt, det kanske blir så att två kurser hålls vid samma tidpunkt så att man blir tvungen att välja en. Och isåfall är det onödigt att anmäla sig till två kurser. Jag har mailat GHU och frågat så jag hoppas att jag får ett snabbt svar.


På Lördag åker vi bort till Timmy och går en endagskurs i agility, det blir nog kul!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0