Öppet hus på hundskolan

Idag var min syster sjuk så Pelle har haft sällskap hela dagen. När jag kom hem från skolan tog vi en liten promenad innan jag kom hem, åt middag, skar upp massa smaskiga korvbitar och stack iväg till hundskolan. Där har dem nämnligen ett öppet hus varannan måndag mellan sju och halv nio, dit är man välkommen om man någon gång har gått kurs hos dem. För att träna, fika eller bara snacka.

Jag, Pelle, klickern och mycket godis åkte därför ner till hundskolan för träning och roligt hundprat med andra hundägare. Vi började med att träna ute på appelplanen innen vi gick in en liten stund och tränade passivitet.

Pelle var SÅÅ duktig! I början blev han lite vimsig p.g.a. de andra hundarna men efter bara några klick hade han all fokus på mig.♥ Vi tränade mest fot och linförighet/fritt följ, och det gick super. Vi testade också lite sitt/ligg och några agilityhinder.
 

Som vanligt fick vi många kommentarer om hur fin Pelle är, och det är många som har haft/vill ha en storpudel och som tycker att de är så härliga. Jag fick också en jätterolig kommentar om att det syntes hur mycket jag hade jobba med honom eftersom han var så duktig. Då blir man verkligen glad och peppad till att fortsätta träna.

Precis innan vi skulle åka hem körde jag några inkallningar på parkeringsplatsen och det satt perfekt, utan att vi har tränat på det satte han sig i en snygg fotposition direkt efter inkallningen, duktiga Pelle!

Imorse var jag te med honom på berget, då jag även passade på att ta lite kort på honom i den nya frisyren. Så här se han alltså ut.



Jag blev riktigt nöjd trots att jag tyckte att han var superfin i den andra klippningen. Men jag tycker att han passar riktigt bra i denna frisyren också.
Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0