Vår

Dagen började med en härlig promenad i vårsolen, jag gick med uppknäppt jacka, t-shirt, converse och inga vantar eller mössa. På vissa ställen brände solen tillochmed på hunden, underbart!

På eftermiddagen var hela familjen ute i trädgården och fixade i trädgården. Vi städade bort skräp, högg ved och jag klippte grenar. Pelle var såklart med, men jag hade honom i långlinan eftersom jag inte kunde ha full uppsikt över honom. Han sprang omkring runt och höll koll på oss, någon gång hittade han en boll som han lekte lite med. Efter en stund la han sig ner och slappade.

När det gick förbi hundar utanför blev han väldigt nyfiken och ville fram, eftersom staketet hindrar honom från ena sidan fick han kolla på hundarna därifrån. När det kom hundar tog jag därför tag i kopplet för att han inte skulle få för sig att springa till dem.

Det kändes väldigt skönt att det gick att ha honom ute i trädgården utan att hela tiden ha full koll på honom, man kunde pyssla med andra saker och han skötte sig bra ändå. Antagligen kommer vi vara ute mycket längre fram i vår och då kommer Pelle att kunna vara med. Nu i vinter har man bara gått ut när han har behövt sina promenader, men nu kommer båda han och jag få mer utomhustid. Skönt!

Såhär såg det ut under dagen:


Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Guud så söta ni är, ni verkar passa som handen i handsken :')



Jag ska bli valpägare om 30 dagar till en bostoterrierhane, kolla in hur han ser ut nu 4v gammal på bloggen <3

2011-03-27 @ 16:00:41
URL: http://www.lillaotto.bloggplatsen.se
Postat av: Lovisa & Schapparna

Sv: Tack så mycket! :)

Vad mysig Pelle ser ut! Ett sånt vackert och snällt ansikte :D

2011-03-27 @ 21:05:10
URL: http://www.schapparna.se
Postat av: sandra

Söt hund =) Lycka till med träningen =)

2011-03-31 @ 13:56:06
URL: http://glanzen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0