VårPelle!

Nu är Pelle vårfin! Efter en skön premnad med lite bollkastning och träning på fotbollsplanen så började jag trimma honom. Eftersom han hade så mycket päls som bara skulle försvinna så struntade jag i att bada honom innan trimmningen, gör det kanske imorgon. Det funkade bra ändå.

Innan:



Halvägs ;)



Och sen (enligt mig) klar!
 
Här har Pelle på sig ett av de nya halsbanden som jag köpte på MyDog. Jag tror att det egentligen är till Vintehundar men det passade grymt på Pelle också. Väldigt fint. Detta halsbandet kommer att användas flitigt nu i sommar.



Jag höll till nere i tvättrummet i källaren. Och hjälp vad mycket päls Pelle hade, när jag hade rakat av honom och borstat ihop allting till en hög var högen nästan större än Pelle själv. Pelle känns väldigt liten och tunn nu men jag tror att man komemr att vänja sig vid det snart.
Jag tyckte att han var superfin så här, men såklart tyckte ingen annan det och mamma tvingade mig att raka bort alltihopa, annars skulle hon inte gå ut med honom... Jag tycker att han var finare innan men han är såklart fin nu också. Just nu ser han ut som på bilden ovan, men jag kommer även att raka ner honom på benen.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Becca

Huja vad mycket hår!! Haha skönt endå att bli av med det men det har ju helt klart sin charm med långhåriga hundar.



Kul att du är med :D:D

2011-03-23 @ 19:32:58
URL: http://sweetolga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0