Övergiven på hundklubben och mysig promenad

Idag gick vi upp tidigt för att gå viltspårkurs hos GHU. När jag kom dit var klockan 9 men jag blev osäker om det var klockan 10 vi hade bestämt. Klockan nio kom det ingen så jag och Pelle började träna lite för oss själva på agilityplanen. Han klarade A-hindret, några hopp och gjorde en klockren inkallning över hela planen.

Tiden gick och klockan tio hade det fortfarande inte kommit någon. Även fast solen sken så blåste det ganska rejält och det blev snabbt kallt. När jag hade väntat i nästan två timmar bad jag mamma komma och hämta mig. Hemma mailade jag instruktören och det visade sig att kursen var flyttad några helger framåt. Som det kan gå.. Det blev iallafalla lite nyttig passivitetsträning uppe på klubben.

 Pelle trivs på balkongen

Hemma bestämde jag och Livia oss för att det var dags för hundpromenad igen. Vi möttes upp occh gick en liten runda innan vi gick upp i skogen bakom oss. Hundarna fick springa lösa och leka med varandra och vid dammen så badade dem (Saffie badade, Pelle vågade inte riktigt). Vattnet i dammen är inte så jättefräscht så båda hundarna blev riktigt smutsiga.

Vädret var på vår sida och det blev en riktig långpromenad som nog gick emot 3 timmar.
 Trötter!

Anledningen till att bloggen inte har varit så aktiv de senaste dagarna är att jag var borta på kassresa under några dagar. En riktigt mysig resa med mysiga människor.

Det drar ju också ihop sig till sommar och skolan tar slut om bara några veckor, därför har lärarna satt upp väldigt mycket nu de kommande veckorna. Jag är därför lite osäker på hur mycket tid jag kommer att få över till bloggen men då och då kommer jag ändå uppdatera!


Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Beatrice & Mattias



Onsdag 4 maj 13:32



Tack så mycket!



Än är han inte själv i 30 minuter. Det är vårt mål nu.



Han piper i max 10 minuter, sen går han in och lägger sig i buren och sover. Då går vi in och berömmer och diskar eller gör annat. För att visa att det inte är en big deal. Så 15 min är det nu på ett ungefär, det kommer det vara ett tag framöver också.



Tack detsamma!

2011-05-04 @ 13:36:02
URL: http://www.lillaotto.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0