Usch! Blir tårögd..


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Visst var det ett tag sedan detta sändes på tv? Eller är det ett nytt program? (Såg bara de första minuterna nu ska jag erkänna..)



Oavsett så är det hemskt och man får vara glad att ens ras är så frisk ändå!



Pudlar är ju utställningarnas största primadonnor men är väl en rätt frisk ras? Kan de tacka sin päls för det, att fixeringen inte gått djupare än så liksom?



Galet vad vi gör mot våra djur i alla fall....

2011-05-10 @ 22:38:11
URL: http://www.galjar.se
Postat av: Ebba och Pelle

SV: Jo det är den och jag såg inte det när jag la upp videon. Men jag tycker ändå att det är många saker i filmen som fortfarande stämmer. Även om de flesta rasklubbar nu har tagit problemet på större allvar så tycker jag att det kan vara värt att tänka lite extra på.



Ja pudel är väl en av de första raserna man tänker på när man pratar hundutställning. Men precis som du säger så sitter det mesta i pälsen. Under alla pälsbollar finns där en sund och frisk ras.



Nu vet jag inte mycket om dobermann men av dina inlägg har jag förstått att även den rasklubben har börjat rikta in sig mer och mer åt utställningshållet. (rätta mig om jag har fel) Sorgligt när det till och med är en bruksras det handlar om.



2011-05-10 @ 23:12:27
URL: http://pudelpelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0