Nu har vi tävlat!

Planen var att få vårt eftertraktade LP1. Det gick inte så bra, ingen av våra hundar klarade av platsliggningen och då blir det ju tyvärr inget förstapris. Pelle var jätteduktig på resten av lydnaden och igår fick vi 141,5 poäng och idag 150 poäng. Det är ju lite surt att bara vara en platsliggning och 10 poäng från vårt LP, men samtidigt är jag som sagt ändå väldigt nöjd med Pelles prestation på resten av lydnaden. Här är dagens resultat. Förutom platsen så borde han ha fått en tia på hoppet och apporten. Han borde även ha lagt sig snabbare, men skit samma! Vi är jättenöjda! 

Vi ska ha vårt LP innan året är slut, så nu ska vi anmäla oss till fler tävlingar och tränatränaträna på platsliggningar!

Kommentarer
Postat av: Dessi & Teddie :)

Sv: Tack så mycket för kommentaren! :)

Hur menar du att jag skall belöna utifrån? Min tränare på klubben tycker jag skall använda handen för att flytta honom, men jag vet inte. Och när det gäller klickandet så är det ljudet på filmen som tyvärr är efter :P

2011-11-13 @ 11:19:12
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad duktiga ni är! En sak som hjälpte min hund med platsen är att platsa honom lite varstans lös på promenader och bara gå rakt fram, inte vända sig om utan kalla in till sin vänstra sida ( Om det inte förstör er rutin/träning ). Detta gjorde att min hund slutade undra VARFÖr han skulle liggga och nervöst se sig omkring. Vi låg längre om jag var nära och kortare om jag var längre ifrån osv. Hursomhelst platsa honom ofta och på nya platser. Det är mitt tips även om ni kanske vill träna så som ni brukar =)läs gärna min blogg om min pudelkorsning och vinthundskorsning =) www.thecallmemad.blogg.se

2011-11-14 @ 18:05:35
Postat av: Dessi & Teddie :)

Sv: Okej, men alltså han sätter sig inte snett utåt som du menar utan snett inåt med rumpan mot mig så då blir det nog värre om jag belönar på det sättet :P Min tränare på klubben tycker jag skall använda handen och visa hur jag vill att han skall sätta sig.

2011-11-14 @ 20:17:31
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/
Postat av: Dessi & Teddie :)

Sv: Vad menar du med utåt? För jag menar att han sätter sig inåt mot mig INTE utåt, men du kanske menar med utåt som jag menar inåt, eller? :P

2011-11-14 @ 21:07:51
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/
Postat av: P.S Hundar

Roligt med tävling, men vet du om man måste klara platsliggningen för första pris? :) Det är ju iof ändå gånger 3... :)

Vad betyder VP SS på linförigheten? :)

2011-11-16 @ 07:40:52
URL: http://pshundar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0